W dniach 14-17 czerwca 2023 r. na Uniwersytecie Zielonogórskim odbędzie się XXXV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” ph. Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat. Ponieważ będzie to konferencja jubileuszowa, zaszczyt jej zorganizowania przypadł właśnie Uniwersytetowi Zielonogórskiemu, gdzie w 2006 r. zostało powołane do życia Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom. Spodziewamy się przyjazdu ok. 80 pracowników szkół wyższych z całej Polski, na co dzień zajmujących się kreowaniem wizerunku i promocją swoich uczelni. W dużej mierze od ich pracy zależy powodzenie rekrutacji na kolejne lata i to, jak postrzegane są ich uczelnie nie tylko w kraju, ale i za granicą. Konferencja ma charakter szkoleniowy i jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń rzeczników prasowych i pracowników uczelnianych biur promocji. W tym roku Partnerami Konferencji są: Miasto Zielona Góra, ENEA, NAWA, EUPRIO i firma PERCEPTUS. Podczas konferencji zostanie zrealizowany projekt pt. Zielona Góra – miasto uniwersyteckie, który jest współfinansowany przez Miasto Zielona Góra w ramach obchodów 800-lecia powstania Zielonej Góry i 700-lecia uzyskania praw miejskich.
Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” i współorganizującej uczelni przyciąga co roku rzeczników prasowych i pracowników biur promocji z kilkudziesięciu wiodących uczelni w kraju oraz osoby prowadzące social media i portale. Reprezentowane są uniwersytety i politechniki o różnych profilach, od humanistycznych, przyrodniczych, medycznych, poprzez wojskowe, artystyczne, aż po informatyczne i morskie.
Konferencja ma charakter ogólnopolski i poprzez trwające 2 dni warsztaty i wykłady, jest opiniotwórcza dla całego środowiska akademickiego. To jedyny event w Polsce, podczas którego osoby zajmujące się komunikacją, marketingiem i promocją w polskich szkołach wyższych mają okazję do wymiany doświadczeń oraz wizji dotyczących promowania nauki.
Jednym z elementów motywujących do sięgania w swojej pracy po rozwiązania oryginalne, wartościowe koncepcyjnie i przynoszące nauce oraz uczelniom określone korzyści, jest Konkurs o Nagrodę Stowarzyszenia „PRom” dla pracowników biur promocji i rzeczników prasowych związanych z polskimi szkołami wyższymi. Nagroda przyznawana jest corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyk i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Praca specjalisty od komunikacji najczęściej ma charakter wspierający misję uczelni, zadaniowy i funkcjonalny. Dlatego wskazywanie i wyróżnianie tych, którzy swoją pomysłowość, umiejętności zawodowe i znajomość rzeczy umieli podnieść na wyjątkowy poziom - jest bardzo ważne dla całej naszej branży. Nagrody wręczane są w 6 kategoriach podczas uroczystej Gali w trakcie konferencji Stowarzyszenia PRom.